SEO & linkbuilding

Home » Services » Marketing » SEO & linkbuilding

SEO & linkbuilding

Det afgørende fundament for jeres virksomhed, eller den vigtigste grundsten om du vil, er det der hedder SEO og linkbuilding.
I kan lave alverdens tilbud, have de mest fængende annoncer og de helt rigtige produkter, men uden SEO er det svært for Googles søgemaskine at forstå hvilke tilbud og produkter/services, virksomheden tilbyder.

Med grundigt SEO arbejde, har I mulighed for at opbygge en mere informativ og relevant hjemmeside for jeres kunder. Derudover kan I tweake, hvor brugervenlig jeres hjemmeside fremstår overfor Google. Dette har indflydelse på, hvordan jeres hjemmeside rangeres i de organiske søgeresultater – og i sidste ende jeres omsætning og digitale kundeinteraktion.
Der er derfor store resultater at hente, ved gennemført og taktisk anvendelse af SEO og linkbuilding.

On-page SEO

Onpage-SEO er udført på jeres virksomhedsside.
Det er derfor vigtigt at anvende essentielle websitetekster med vigtige USP’er, grundige og relevante meta-tekster, strategisk udvalgte nøgleord, hastighedsoptimering og en website der er opdateret og informativ.

Dette er den mest almindelige form for SEO, og også den suverænt vigtigste at mestre.

Off-page SEO

Off-page SEO er i praksis det modsatte af on-page SEO.
Her er backlinks, relevant info, strategisk content og en konsistent tilstedeværelse på SoMe nogle af de absolut mest afgørende elementer, når det kommer til effekten af jeres off-page SEO.

Kontrol og lidt mindre kontrol

Man siger, at man har komplet egenkontrol over on-page SEO, modsat off-page SEO. Det er derfor vigtigt at man som virksomhed først mestrer jeres on-page SEO, da det er denne I selv kan have direkte indflydelse på.

Jeres off-page SEO, har I som regel mindre kontrol over, da den influeres af interaktioner med andre virksomheder, links og kunder i al almindelighed. Andre virksomheder der linker til jeres virksomhed, er også noget der har stor indflydelse på jeres off-site SEO.

 

Nordicmedia

Mester SEO: Nøgleelementer til hjemmesidesucces

Når det kommer til SEO, er det afgørende at indholdet er både opdateret og relevant. En hjemmeside med urigtige eller irrelevante informationer, får en virksomhed til at fremstå useriøs og sjusket. Brug derfor målrettede søgeord og fængslende meta-beskrivelser, der sikrer at I adskiller jer fra jeres konkurrenter.

Med en velfungerende hjemmesidestruktur, forbedrer I brugeroplevelsen og fastholder besøgende. Derudover minimerer I risikoen for 404-sider; altså sider med ødelagte URL-adresser.

Selvom måling af effekten kan være udfordrende, kan digitale værktøjer såsom Ahrefs hjælpe med at spore forbedringer i domænets rating og desuden give indblik i effektiviteten af jeres overordnede tiltag.

N

Opdateret tekstindhold: nøgleordet er 'relevans'

Hold dine tekster opdaterede og indeholdende rigtige søgeord, for dermed at forbedre virksomhedens synlighed på Google.

N

Meta-beskrivelser: det handler om førstehåndsindtrykket

Meta-beskrivelser er afgørende for at tiltrække klik. Sørg for at I har en overbevisende overskrift og beskrivelse. Dermed undgår I risikoen for døde links hvilket vil forbedre virksomhedens placering på samtlige søgemaskiner.

N

Udfordringen med at måle effekten af linkbuilding

At dokumentere indvirkningen af linkbuilding, kan være vanskelig pga. manglende data. Generelle observationer kan dog give et spor.

N

Evaluering af linkbuilding

Linkbuilding påvirker brugerengagementet. Gode links styrker rangordning, mens dårlige kan skade den. Ahrefs måler virksomhedens domain ratings, der afspejler linkbuildingens indflydelse.

20+ års erfaring som digitalt bureau

Vi har været med til at udvikle over 400 cases – se nogle af dem her

Se alle cases

Bliv ringet op af en specialist

Brug for ekspertise? Tag det første skridt. Udfyld dine detaljer, og lad os gøre resten ved at forbinde dig med den rette specialist