TikTok
Med over 800 millioner aktive brugere, er TikTok på kort tid blevet et af de vigtigste kommunikationsplatformer i markedet. Kort fortalt, er det en platform hvor brugerne deler korte videoer. Mediet har været medvirkende til at ændre måden hvorpå forbrugerne interagerer, forbruger, oplever og deler online content.
Uheldigvis har mange virksomheder det indtryk, at det TikTok kun er beregnet til sjovt og useriøst content. Dette er dog langt fra tilfældet, hvilket der allerede findes talrige eksempler på. Virksomhederne har nemlig en fantastisk mulighed for at tale direkte til nuværende og potentielle kunder på en relaterbar og uhøjtidelig måde.
TikTok er i sin definition, ikke ligeså business-orienteret som f.eks. LinkedIn. Dette giver virksomhederne mulighed for at nå nye målgrupper, at kommunikere med sine følgere på en mere relaterbar måde samt at markedsføre anderledes content, for eksempel employer branding.
Hvad kræver TikTok af dig?
TikTok udgøres af online følgere – ligesom på f.eks. Instagram og YouTube. Mængden af indhold på TikTok er enorm, så det er vigtigt at skille sig ud og opretholde relevans. TikTok kræver en vedvarende indsats og en lyst til at udnytte mediet.
Hvem bruger TikTok?
Størstedelen af TikToks brugere er unge mennesker i alderen 10-39 år – dog der er en stigning i ældre brugere. Med cirka 800 millioner aktive brugere globalt og omkring 1,3 millioner i Danmark, er TikTok en platform med stor rækkevidde.
Typer af annoncering på TikTok
Brand takeover: Annoncer vises, når brugere åbner appen. Dette er ideelt til kampagner med høj synlighed, men det er vigtigt at tilføje at dette er en dyrere annonceform.
Top view annoncering: Virksomhedens annonce vises i toppen af resultaterne og er svær at overse, hvilket gør den til en af de mest effektive annonceformer på TikTok.
Andre annonceringsformer kræver mere interaktion og skabelse af indhold, såsom opfordringer til brugerinteraktioner eller produktion af videoer.
Bliv ringet op af en specialist
Brug for ekspertise? Tag det første skridt. Udfyld dine detaljer, og lad os gøre resten ved at forbinde dig med den rette specialist