LinkedIn-annoncering
LinkedIn er et hurtigt voksende socialt medie, som de fleste allerede har stiftet bekendtskab med.
Det er, meget bredt sagt, Meta for virksomheder. Der er mange af de samme muligheder, men platformene er brugt på to forskellige metoder og henvender sig til to forskellige brugere. Det er derfor vigtigt at forstå de muligheder LinkedIn kan give jeres virksomhed, og hvordan man kan annoncere på dette medie.
LinkedIn er som sagt til for virksomheder og deres medarbejdere.
I stedet for at dele barnets første skridt eller fremvise billeder fra sin sidste bytur, er LinkedIn skabt med formålet om at dele succeshistorier fra arbejdspladsen, nye og spændende teknologier samt brande ens virksomhed. Det er også en fantastisk kanal at opbygge og fremme relationen til jeres nuværende og tidligere kunder. I al almindelighed er det et langt mere professionelt medie, i særdeleshed rettet mod det erhvervsaktive segment.
Vi har flere års erfaring med markedsføring på LinkedIn, og står klar til at udforske jeres virksomheds potentialer ved LinkedIn-annoncering.
Profil og content
Din profil er dit visitkort. Det er derfor nødvendigt, at du holder den opdateret og at den har et professionelt billede og coverbillede. En beskrivelse af virksomheden og jeres værdier er også afgørende, så nye og kommende kunder kan lære jeres virksomhed at kende.
Med en professionel profil, skal der selvfølgelig også laves relevante opslag i form af information, billeder og video, som er målrettet jeres følgere.
Det er essentielt at man har et kontinuerligt og godt flow af informationer og posts, for at øge sin relevans og nå de rigtige kunder, med de rigtige budskaber.
Dette er grunden til at en contentplan er en nødvendighed.
Opbygge og opretholde et netværk
Nu kommer vi til en af de bedste elementer ved LinkedIn – nemlig networking!
At opbygge og varetage et netværk på LinkedIn, betyder at jeres opslag og annoncer opnår langt større reach. Med et godt netværk, vil jeres opslag blive delt og omtalt af de personer, som allerede finder jer interessante. I vil opdage at jeres reach bliver stiger eksponentielt, hvis I altså sørger for at holde jeres erhvervsprofil skarp og relevant for at varetage førnævnte netværk.
LinkedIn Ads
Med en stærk profil, en contentplan og et fokus på hvilke personer man ønsker at målrette sig mod, er tiden kommet til at kigge på annoncering.
Med annoncer på LinkedIn har du mulighed for at målrette dine annoncer mod specifikke brancher, stillinger, deres lokationer og meget mere.
Du kan derfor ramme helt specifikt med en målrettet annoncering, baseret på data og erfaring.
Nordicmedia
Maksimer annonceeffektiviteten
Eftersom LinkedIn er skabt specifikt til virksomheder, er det vigtigt at I har dette i tankerne når I vil planlægge virksomhedens content planer og annoncer.
Hvornår er jeres målgrupper mest aktive? Hvordan ‘taler’ jeres virksomhed bedst til jeres kunder, gennem enten opslag eller video? Er dine ads sat op til at ramme de rigtige målgrupper?
Er der styr på ovenstående, kan LinkedIn annoncering være utroligt effektivt.
Dog kræver det, ligesom på samtlige sociale medier, at I har en stærk organisk og sammenhængende profil.
Nordicmedia
Lad os guide jer gennem hele processen
Hvis I sidder med et ønske om at begynde med LinkedIn-annoncering, men måske ikke er helt sikre på alle aspekter, så tøv endelig ikke med at tage fat i os.
Vi sidder altid klar til at tage en god snak omkring jeres virksomheds uudnyttede muligheder på LinkedIn. Vi hjælper jer igennem hele forløbet, lige fra planlægningen af det content I ønsker at målrette mod potentielle kunder, til selve opsætningen og afrapportering af annoncer. Vi kommer med gode råd til hvordan I kan optimere jeres virksomhedsprofil, så den står knivskarpt. Det er særdeles vigtigt, i et marked hvor konkurrencen er hård og mange virksomheder drukner i mængden.
Bliv ringet op af en specialist
Brug for ekspertise? Tag det første skridt. Udfyld dine detaljer, og lad os gøre resten ved at forbinde dig med den rette specialist