Hvorfor spiller en visuel identitet en afgørende rolle?
Det er bemærkelsesværdigt, hvor hurtigt og instinktivt mennesker danner et førstehåndsindtryk af en virksomhed. Dette indtryk skabes og vurderes inden for brøkdele af sekunder, og det er baseret på tre afgørende faktorer.
Troværdighed
For det første skal jeres visuelle identitet udstråle troværdighed. Dette indebærer en høj grad af genkendelighed og et professionelt udseende. Det er afgørende, at jeres visuelle materiale konsekvent afspejler denne troværdighed, og at det præsenterer sig selv på en lækker og moderne måde – hver eneste gang.
Unikhed
Dernæst er det vigtigt at skille sig ud fra mængden. Hvis jeres visuelle identitet bare ligner alle andre, risikerer I at jeres gode budskaber forsvinder i mængden. At udvikle en original og karakteristisk visuel identitet for virksomheden, sikrer en mere unik markedsplacering i sammenligning med jeres konkurrenter.
Ægthed
Endelig bør jeres visuelle identitet afspejle jeres virksomheds egenartede kultur og arbejdsmetoder. Den bør være et redskab til at formidle, hvem I virkelig er som virksomhed, jeres overordnede mission og de værdier, I står for. Det handler om at være autentisk og ægte i den måde, I præsenterer jer selv på.
Resumé
Sammenfattende er jeres visuelle identitet en afgørende komponent for at skabe et indtryk, der er troværdigt, unikt og autentisk. Dette indtryk er ofte det første skridt i at tiltrække og fastholde kunder samt at kommunikere jeres virksomheds kerneværdier og budskaber på en meningsfuld måde. Så giv jeres visuelle identitet den opmærksomhed, den fortjener, da den spiller en central rolle i jeres virksomheds succes.
Vi hjælper jeres virksomhed videre
En udfordring, som alt for mange virksomheder står overfor, er, at de stagnerer i deres markedsføring og kommunikation. Dette sker, fordi de ikke har fundet den rette visuelle retning. Mange mangler en visuel identitet, der kan afspejle deres kerneværdier og overordnede vision, som viser verden, hvem og hvad jeres virksomhed står for. Det kan være, dette er en udfordring I før er stødt på i jeres virksomhed?
Hvad er en visuel identitet?
Brug et øjeblik på at samle alle de grafiske elementer og produkter, der repræsenterer din virksomhed.
Dette omfatter alt lige fra det indhold, der udskrives fra jeres hjemmeside, til virksomhedens visuelle udtryk på LinkedIn og Facebook. Inkluder også jeres brochurer og enhver form for skriftlig kommunikation, herunder e-mails og rapporter. Derudover må I også kigge på tilbud og fakturaer, der sendes til kunderne – og måske endda jeres visitkort, hvis det stadig er en del af jeres forretningspraksis. Nu hvor I har alle elementer samlet, så læg dem ud på et bord. Dette skulle gerne give jer overblik over virksomhedens nuværende visuelle identitet.
Hvad består en visuel identitet af?
Den visuelle identitet dokumenteres i en designmanual. Den opsætter regler der er lette at følge, og som sikrer, at der altid er samme udtryk i alle jeres produkter. Normalt inddeles designmanualen i seks kapitler; logo, skrifttyper, farver, billedstil, supergrafik og eksempler.
Visuel identitet
Visuel identitet spiller en afgørende rolle i enhver virksomheds kommunikation. Uanset om I er en veletableret organisation med brug for at forny jeres udseende, eller om I er en nystartet virksomhed der ønsker at opbygge et stærkt brand, er vi her for at hjælpe jer på rejsen.
Vi forstår, at en veludviklet visuel identitet ikke blot handler om at have et flot logo eller specifikke farver; det handler om at skabe en sammenhængende og overbevisende fortælling om jeres virksomhed. Det er den historie, der appellerer til jeres kunder; skaber genkendelighed og differentierer jeres virksomhed fra jeres konkurrenter.
Vores erfarne team af designere og brandingeksperter er her for at arbejde tæt sammen med jer. Vi starter med at lytte til jeres virksomheds specifikke behov, forstå virksomhedens værdier og mål samt identificere de nøjagtige faktorer, der gør netop jeres virksomhed til noget helt specielt. Derefter skræddersyr vi en visuel identitet, nøje tilpasset jeres ønsker og mål for virksomhedens fremtid.
Men vores arbejde stopper ikke ved designbordet. Vi hjælper jer med at implementere den visuelle identitet i alle aspekter af jeres virksomhed; på alt fra hjemmeside til markedsføringsmaterialer til jeres sociale medier. Dermed bliver det let at formidle de gode historier om jeres virksomhed og skabe en varig forbindelse med jeres kunder. Uanset hvor I er på rejsen, står vi klar til at hjælpe jer med at skabe en gennemført visuel identitet, der formidler jeres virksomheds helt unikke tilbud. Sammen kan vi bygge noget, der virkelig taler til jeres kunder og bringer jeres virksomhed til nye højder.
Nordicmedia
En stærk identitet
En stærk visuel identitet er et vigtigt led i fundamentet for jeres virksomhedsidentitet. Den fungerer som den første port både kunder, samarbejdspartnere og interessenter passerer gennem, når de møder jeres virksomhed. Dette fundament er bygget på tre afgørende søjler.
Troværdighed
For det første handler det om at fremstå troværdig. Jeres visuelle identitet er et afgørende element i opbygningen af denne troværdighed. Når jeres kunder ser virksomhedens materialer, skal de opleve en høj grad af genkendelighed og en professionel fremtoning. Dette vil være med til at opbygge tillid til jeres virksomhed. Konsekvent brug af en stærk visuel identitet sender budskabet om, at I er stabile og pålidelige.
Unikhed
Dernæst er det afgørende, at jeres virksomhed skiller sig ud sammenlignet med jeres konkurrenter. Skiller I jer ikke ud, risikerer I at jeres gode virksomhedsbudskaber overøves. Hvis I gerne vil sikre virksomhedens unikke visuelle identitet og dermed en mere synlig tilstedeværelse i markedet, anbefaler vi jer at lægge tid og energi i udviklingen af denne identitet.
Ægthed
Endelig er det centralt at være autentisk. Din visuelle identitet bør afspejle jeres virksomheds egenartede kultur, jeres måde at arbejde på og ikke mindst jeres værdier. Den skal give et ærligt indblik i, hvem I er som virksomhed samt hvilke principper og målsætninger I står for. At fremstå autentisk i jeres visuelle identitet, er nøglen til at etablere forbindelse og tillid hos jeres målgrupper.
Nordicmedia
Jeres visuelle identitet er grundstenen i jeres brand
Kort sagt, kan vi betragte jeres visuelle identitet som selve grundstenen i jeres brand. Det er den første indgangsport, som enhver potentiel kunde, samarbejdspartner eller interessent passerer igennem, når de interagerer med jeres virksomhed. Derfor kan vi ikke understrege nok, hvor vigtig den visuelle identitet er. Den er essentiel for at tiltrække og fastholde kunder og for at formidle jeres virksomheds helt særlige budskaber på en gennemført og professionel måde. Således bør I investere den nødvendige opmærksomhed i jeres visuelle identitet, da den spiller en central rolle i virksomhedens succes og bæredygtighed på lang sigt.
Bliv ringet op af en specialist
Brug for ekspertise? Tag det første skridt. Udfyld dine detaljer, og lad os gøre resten ved at forbinde dig med den rette specialist