Baggrund:
BRUGG er en stor virksomhed, med en rig historie. Deres fokus på rørsystemer til blandt andet fjernvarme og industri startede i 1991, hvor den første fabrik blev grundlagt i Italien.
Siden da har BRUGG Pipes udvidet med 4 andre fabrikker, og er en af de førende virksomheder i industrien. BRUGG Pipes har altid ønsket at være et synonym for troværdighed, effektivitet og fleksible løsninger, og er stolte af at have opnået dette.
Udfordring:
BRUGG Pipes har en dansk afdeling, og her var ønsket at få oprettet specifikke hjemmesider for 2 datterselskaber. Det ene var fjernvarmeidanmark.dk, hvor fokus udelukkende skulle ligge på fjernvarmerør til Danmark, og udelukkende B2B. Derudover ønskede de også industrypipes.eu, som skulle have fokus på deres andre produkter, som blandt andet er rør til gasledninger, cryogenic væsker og mere. Her skulle fokus ikke udelukkende være Danmark, men hele Norden, og fortsat skulle fokus være B2B.
Derudover ønskede de generelt at styrke BRUGG Pipes tilstedeværelse på det danskemarked.
Løsning:
Nordic Media var hyret til at sørge for SEO optimering først og fremmest for begge sider.
Dette indebar tekster, meta information, fokus på søgeord samt andre relevante forbedringer og optimeringer.
Derudover fik vi til opgave at hjælpe med organiske opslag på diverse sociale medier, for at styrke deres brand på blandt andet LinkedIn.
Derudover skulle BRUGG Pipes også bruge hjælp til den opbygning og redesign af deres sider.
Søgemaskineoptimering (SEO):
Da der var tale om 2 hjemmesider i samme industri, men med hver deres fokus, så var opgaven todelt. Dog var fremgangsmåden den samme for de to sider.
Vi skulle finde frem til relevante søgninger, og samtidigt forbedre deres onpage SEO, i forhold til relevante tekster, men også oprette nye sider, til blandt andet deres mange produkter og cases.
Optimering af hjemmeside:
Nordic Media har i tæt samarbejde med BRUGG Pipes, sørger for at optimere deres hjemmeside så funktioner mm., fungerede som ønsket.
Der har blandt andet været stort fokus på mobiloptimering, da mange af deres besøgende kom fra mobilen.
Dette er selvfølgelig blevet gjort på begge deres sider.
Resultater:
BRUGG Pipes står nu med to hjemmesider, fuldt optimeret til SEO, og med en stigning i trafik. Hjemmesiderne har hver deres fokus og på denne måde har BRUGG etableret sig stærkere i Danmark, og kan nu holde fokus på at øge deres tilstedeværelse i resten af Norden.
Konklusion:
Med hjælp fra Nordic Media, og gennem et stærkt samarbejde, har vi opnået at skabe 2 stærke online profiler, for henholdsvis fjernvarmerør og rør til industrielt brug.
Vi har øget den trafik som BRUGG Pipes får og gjort dem klar til at træde ind i resten af de nordiske lande.
Dette er dog blot starten på den rejse som BRUGG Pipes skal på, og vi glæder os til at følges med dem hele vejen.