Baggrund:
Retap tilbyder drikkeflasker af høj kvalitet, der ikke kun er designet til at reducere plastikaffald, men også til at inspirere til at fylde flasken med vand fra hanen. Den er nem at tage på farten, så du slipper at bruge penge på dyre flasker mineralvand.
Udfordring:
Retap henvendte sig til Nordic Media med henblik på at forbedre deres online tilstedeværelse. Deres ældre hjemmeside formåede ikke at præsentere deres produktudvalg på en optimal måde, hvilket hvilket ikke var tilfredsstillende siden det kan have negative effekt på både salg og brandidentitet Desuden manglede Retap en digital markedsføringsstrategi, med det formål at øge deres synlighed og styrke deres brand. Deres mål var således at udvikle en strategi, der kunne tiltrække nye kunder på mest effektiv vis.
Løsning:
Nordic Media blev inddraget for at udføre en omfattende digital fornyelse. Den indeholdte:
Ny hjemmeside:
I samråd med kunden designede vi en ny hjemmeside til Retap. Her var fokus især på brugervenlighed, et moderne og stilistisk udtryk samt et design som var tiltalende overfor både eksisterende og nye kunder.
Indholdsproduktion:
I samme omfang blev der produceret content, som havde til formål at give hjemmesiden et helt nyt udtryk. Med udgangspunkt i at tilpasse udtrykket til designet, producerede vi alt fra packshots, videoer og miljøbilleder.
Digital markedsføring:
For at integrere den nye hjemmeside effektivt med Retaps digitale tilstedeværelse, var det vigtigt at skabe en målrettet strategi for forskellige digitale platforme. Vi udviklede en omfattende strategi der inkluderede organisk markedsføring, dedikerede rabatkoder på hjemmesiden og målrettet annoncering. Formålet var at øge opmærksomheden omkring hjemmesiden samt de unikke produkter, den tilbyder.