Offline marketing

Nordic Media / SERVICES  / Markedsføring / Offline marketing
offline marketing radio img

Forstå problemstillingen og dine kunder inden du vælger medie

 

Vores udgangspunkt for medieplanlægningen tager afsæt i virksomhedens vision og strategier. Det skal ses i tæt sammenhæng med produkt, brand, pris og distribution samt virksomhedens øvrige kommunikation og målsætninger. Nogle medier er bedre til at kommunikere specifikke typer budskaber end andre.

Fundament for valg af medier og indhold er det konkrete ønske eller behov, som virksomheden måtte have. Man kan bruge flere hundrede tusinder af kroner på medier, men hvis medieplanlægning ikke bliver udført i en strategisk marketing-kontekst, hvor forbrugeren, virksomheden og mediet indgår i en effektiv sammensmeltning, kan man risikere at få en meget dyr og ineffektiv kampagne.

TV og radio er stadig effektive mediekanaler

 

I 2015 så danskerne i gennemsnit 3 timers TV og lyttede til ca. 2 timers radio om dagen – på trods af deres internet og Smartphone. Selvom disse platforme er stærke modspillere, er det stadig mange forbrugere at finde på de mere traditionelle medier – det kommer blot an på, om din målgruppe passer ind i formatet.

Medievalg er udover målgruppe og budgetter også tæt knyttet til kommunikationsstrategien og dens kreative indhold – kan budskabet leveres korrekt med de valgte platforme?

værdi innovation img

Lad os stå for optimering af dit medievalg

Hvis du overvejer, hvordan du bør sammensætte din kampagne, og hvilke medier du bør vælge, kan vi hjælpe med følgende hos Nordic Media:

offline marketing planning icon

Planlægning & Mediestrategi

produktion og indkøb

Produktion & Indkøb

offline marketing evaluering icon

Evaluering & Målinger





    nordic media kontor img